ФЕСТИВАЦІЯ ЯК ТОТАЛЬНА АРТИЗАЦІЯ КУЛЬТУРИ ПОВСЯКДЕННОСТІ
Анотація
Розглянуто феномен сучасної святкової культури в контексті артизації, тотальної естетизації суспільного життя, що вимагає теоретичного, культурологічного, філософського обґрунтувань тенденцій розвитку даного феномена. Проаналізовано синтез чуттєвої, образної та рефлективної реальностей як гармонізуюючого принципу культуротворення, що дозволяє розглядати фестивацію як моделюючу чи конструюючу систему.
Фестивація культуротворчості посідає місце своєрідної моделюючої системи, найбільш здатної до
перетворення сучасного культурного простору в артизаційний. Доведено, що фестивація виступає стратегією комунікативного дискурсу сучасної культури, що синтезує складові сценічного, артистичного, комунікативного, тобто зорієнтованого на презентацію інформації, зокрема, медійної. Дана тенденція проявляється в медіапрактиках політичного, інформаційного, видовищного характеру, модифікуючись відповідно до власних телеологічних інтересів та трансформуючись у засіб їх досягнення. Виявлено, що фестивація як артизація є унікальною ареною можливості перевтілювати власну природу та протиставляти власну сутність мінливому часопростору світобудови. По-друге, фестиваційний процес культуротворчості онтологічно влючає артизацію як необхідну присутність у бутті свята, водночас, утримуючи при цьому діалектичну природу відмежованості від нього «масками» як проекціями принципово іншого та мінливого Я. Зрештою, фестивність постає моделюючим феноменом, в якій інтегруються форми політичного, інформаційного, видовищного характеру, модифікуючись відповідно до інтересів та трансформуючись на засіб їх досягнення, виявляючи при цьому повну готовність грати разом з постановниками сучасних подій.