
3 вересня 2025 року члени команди Рівненського державного гуманітарного університету з реалізації проєкту «Комплексне запровадження методології доповненої та альтернативної комунікації в українській системі освіти» (AMUSE) брали участь у першому вебінарі онлайн-курсу «Підходи ЄС до оновлення та розробки навчальних програм», який успішно провела команда проєкту AMUSE. І це був справді початок, що надихає!
До заходу долучилися представники всіх університетів та організацій-партнерів проєкту. Захід виявився не просто інформаційним семінаром, але справжнім інтерактивним обміном: учасники активно обговорювали питання зустрічі, ділилися досвідом і розмірковували над ключовими темами — інклюзивною освітою, мисленням справа наліво та особистісно орієнтованим плануванням майбутнього дитини.
Разом ми шукали відповіді на питання: як краще почути голоси учнів та студентів, як підтримати їхні сильні сторони і таланти, як зробити навчальний процес більш особистісно значущим і спрямованим на розвиток. Дискусія показала, наскільки важливо переходити від традиційних підходів до інклюзивних, студентоцентричних моделей освіти, що дають молоді право вибору та впевненість у власних можливостях.
Вебінар став простором для нових ідей, професійного обміну та взаємної підтримки, що обов’язково знайде продовження у двох наступних заходах цього навчального курсу.
Попереду ще більше вражень, діалогу та спільного навчання!
Підтримка Європейською Комісією випуску цієї публікації не означає схвалення вмісту, який відображає лише погляди авторів, і Комісія не несе відповідальності за будь-яке використання інформації, що міститься в ньому.
On September 3, 2025, members of the team of Rivne State University of Humanities implementing the project “Comprehensive Implementation of Augmented and Alternative Communication Methodology in the Ukrainian Education System” (AMUSE) participated in the first webinar of the third online course “EU Approaches to Curriculum Renewal and Development,” which was successfully conducted by the AMUSE project team. And what an inspiring start it was!
The session brought together representatives from all partner universities and organisations across Europe. The event was not just a presentation, but a truly interactive exchange: participants actively contributed, shared their professional experiences, and engaged in lively discussions around the central theme of inclusive education, Right-Left Thinking and person-driven future planning in education.
Together, we reflected on how to better hear the voices of students, recognise their strengths and talents, and integrate their perspectives into meaningful educational planning. This exchange highlighted the importance of moving beyond traditional frameworks and building inclusive, student-centred approaches that empower young people to take ownership of their learning paths.
The webinar clearly demonstrated how collaboration within AMUSE enriches our academic and professional communities. It opened space for fresh insights, mutual support, and innovative practices that will continue to unfold in the next sessions of this course.
Stay tuned — the journey has only begun, and the following two webinars promise even more inspiration, dialogue, and shared learning!
The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
#Erasmus #AMUSE #AMUSE_AAC_ua #amusershu





