КОЛОРИСТИЧНА ПАЛІТРА ФОРТЕПІАННИХ ТВОРІВ М. СКОРИКА (НА ПРИКЛАДІ РАННЬОГО ЦИКЛУ "В КАРПАТАХ")

  • Наталія Посікіра-Омельчук Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка, м. Львів
Ключові слова: фортепіанна музика, Мирослав Скорик, музична колористика, фольклорна етнохарактерність.

Анотація

Розглядаються засади колористично-барвного мислення одного з провідних сучасних українських
композиторів Мирослава Скорика в такій специфічній щодо тембрової виразності сфері як програмна
фортепіанна музика, пов’язана з етнічними витоками карпатського фольклору. Наголошується, що фортепіанна колористика М. Скорика в циклі «В Карпатах» має кілька основних передумов: глибока особистісна закоріненість у гірському ландшафті, що походить від раннього дитинства, творча винахідливість, що торкається багатьох аспектів індивідуального стилю митця, в тому числі й темброво-колористичної сторони музичної виразовості; власна практика піаніста. Виявляються розмаїті барвно-колористичні та просторові прийоми, що створюють яскраві візуальні алюзії у сприйнятті раннього фортепіанного циклу М. Скорика.

Біографія автора

Наталія Посікіра-Омельчук, Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка, м. Львів

старший викладач

Опубліковано
2019-09-19
Розділ
ТЕОРЕТИКО-МИСТЕЦЬКІ АСПЕКТИ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ