Наукова школа
«Актуальні проблеми когнітивної психології»
Керівник наукової школи – Наталія Михальчук,
доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри загальної психології,
психодіагностики та психотерапії Рівненського державного гуманітарного університету.
Наукова діяльність Михальчук Н.О. відзначена почесними грамотами та шістьма медалями ГО «Національна Академія наук вищої освіти України», зокрема : медаллю «За успіхи в науково-педагогічній діяльності»; медаллю імені Ярослава Мудрого; медаллю імені Святого Володимира; медаллю імені Івана Крип’якевича; медаллю імені Миколи Дубини; медаллю імені Олександра Богомольця. Михальчук Н.О. має церковні нагороди (ордени Святого Рівноапостольного князя Володимира Великого ІІІ-го, ІІ-го та І-го ступеня; медаль «За жертовність і любов до України», орден святого апостола Андрія Первозванного ІІ-го ступеня, орден Христа Спасителя) та іменні нагороди від депутатів Верховної Ради України (орден «Гордість і слава України», Почесна грамоту, видана народним депутатом України О. Марченко; Диплом та Орден «Медична слава», «За значний особистий внесок в охорону здоров’я нації, високий професіоналізм та багаторічну сумлінну працю» в межах Всеукраїнського проекту «Медичний Олімп України» (6 липня 2018 р).
Наукова діяльність Михальчук Н.О. презентована в енциклопедичних видань України (2018 р.): «Гордість України. Імена та здобутки»; «Золотий фонд нації. Vivat, Україно!»; «Медичний олімп України».
Дисертаційні роботи керівника
Михальчук Н.О. Психологія читання літературних творів старшокласниками дис. … доктора психол. наук: 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія Інститут психології імені Г.С.Костюка АПН. Київ, 2013 р.
Михальчук Н.О. Психологічні умови ефективності дискусії як форми навчальної роботи (на матеріалі курсу «Світова література»): дис. … канд. психол. наук: 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія, Інститут психології імені Г.С.Костюка АПН. Київ, 2001 р.
Михальчук Наталія – автор понад 600 наукових праць, із них - 25 статей у виданнях, що індексуються у наукометричних базах Scopus (Web of Science Core Collection), більше 250 статей у фахових наукових виданнях України, 2 одноосібні монографії, 12 розділів у колективних монографіях (включаючи опубліковані за кордоном), 6 підручників та 8 навчальних посібників.
Напрями наукової школи, її проблематика, вектори пошуку
На сьогодні, в науковій школі Михальчук Н. здійснюється теоретична і емпірична розробка ряду наукових проблем:
- Психологія розвитку особистості в парадигмі раціогуманістичної психології
- Психологія смислоутворення особистості
- Теоретико-методологічні засади професійної підготовки спеціалістів у закладах вищої освіти
- Психологічні механізми організації інтелектуальної діяльності особистості та антиципації
- Психологія особистісно та професійно значущого досвіду
- Психологічні механізми метарефлексії та метарефлексивної діяльності
- Розвиток професійної свідомості майбутнього спеціаліста
- Становлення суб’єктності особистості
- Психологія становлення комунікативної компетентності особистості
- Психологія становлення прогностичної компетентності особистості
- Формування “образу світу” та знаходження особистісних смислів у пізнавальній діяльності
- Світоглядні орієнтири професійної діяльності
- Розвиток творчого мислення особистості та становлення творчого потенціалу особистості
- Розвиток аксіопсихіки особистості
- Проблеми гуманізації освіти
- Проблема емоційного інтелекту особистості та його структури
- Розвиток соціального інтелекту та інтелектуальної обдарованості майбутнього педагога
- Психологія організації комунікативно зорієнтованого навчання
- Аксіологічний супровід психологічних тренінгів
- Екологізація суспільної свідомості та психологія здоров’я
- Проблеми військової психології та психотравми особистості
Дисертаційні дослідження, виконані під керівництвом Н. О. Михальчук у руслі проблематики наукової школи
Докторські дисертації
Хупавцева Н. О. Психологія фасилітативної взаємодії в педагогічному процесі закладів середньої освіти : дис. … доктора психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди”. Переяслав, 2021.
Примачок Л. Л. Психологія професійного становлення фахівця з фізичної реабілітації : дис. … доктора психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди”. Переяслав, 2020.
Дисертаційні дослідження на здобуття ступеня кандидата наук
Бігунов Д. О. Психологічні особливості мовленнєвої поведінки старшокласників у конфліктних комунікативних ситуація : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди”. Переяслав, 2019.
Антюхова Н. І. Психологічні умови розвитку творчого потенціалу майбутнього вчителя іноземної мови : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2017.
Івашкевич І. В. Психологічні чинники становлення професійної компетентності майбутніх юристів : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2017.
Кочубей О. С. Психологічні чинники становлення перекладацької компетентності майбутніх філологів : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2016.
Набочук О. Ю. Психологічні умови розвитку екологічної свідомості старшокласників засобами інформаційних технологій : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2015.
Яцюрик А. О. Психологічні чинники розвитку креативності підлітків в діяльності з читання поетичних творів” : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2014.
Тихомирова А. А. Особливості становлення стилю професійного спілкування майбутніх психологів : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2014.
Мазяр В. М. Психологічні чинники розвитку мислення підлітків у діалогічній взаємодії : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Національний університет “Острозька академія”. Острог, 2013.
Чала Ю. М. Особливості набуття професійно значущого досвіду майбутніми психологами : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2012.
Долга Т. О. Психологічні передумови вдосконалення усної перекладацької діяльності студентів-філологів : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2011Ангєліс К. О. Розвиток особистісної рефлексії у пізнавальній активності підлітків : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2010.
Верьовкіна О. Є. Психологічні чинники формування мисленнєвої культури підлітків : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2010.
Веремчук А. М. Розвиток професійної рефлексії майбутнього вчителя іноземної мови : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2009.
Бігунова С. А. Психологічний потенціал культурологічно орієнтованого навчання старшокласників іноземної мови : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. Київ, 2008.
Мамчур І. А. Формування комунікативного потенціалу майбутнього вчителя іноземної мови засобами культурологічно орієнтованого навчання : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2007.
Хупавцева Н. О. Психологічний потенціал евристичної бесіди як форми навчальної роботи : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2007
Терновик Н. А. Психологічні умови розвитку підлітка як суб’єкта пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу “Світова література”) : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2006.
.Орлова С. І. Психологічні особливості розвитку сприймання підлітками поетичної форми : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2005.
Список праць керівника наукової школи
Статті у наукометричних виданнях
Drozd, O., Onufriieva, L., Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Ed., Kharchenko, Ye. & Ivanova, T. (2025). The Role of Supervision for Psychologists and Psychotherapists in Wartime: Social and Clinical Challenges. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. Vol. 16, No. 3(2025). http://dx.doi.org/10.70594/brain/16.3/27
Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed. & Ivashkevych, Er. (2025). Philosophical and psychological mechanisms of socio-economic rehabilitation of the affected territories of Kyiv region as the result of the accident at the Chernobyl nuclear power plant. Modern aspects of science and education: collective monograph. Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services. С. 324–343. DOI: 10.51587/9798-9917-51926-2025-023
Verovkina, O.Ye., Ivashkevych, E.E. & Mykchalchuk, N.O. (2025). The verbalization of the “Time” and “Space” concepts in the political war discourses of Great Britain and the USA. Scientific monograph “Innovations in education and science in the context of European integration”, 1. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”. P. 27–54. DOI https://doi.org/10.30525/978-9934-26-557-0-2
Mykhalchuk, N., Kharchenko, N., Kalmykov, H., Ivashkevych, Er., Ivashkevych, Ed., Hupavtseva, N., Mysan, I. (2024). Concept «EDUCATION» and its Subconcepts in the Consciousness of Ukrainian managers. PSYCHOLINGUISTICS, 36(1), 154–188. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2024-36-1-154-188
Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed. & Ivashkevych, Er. (2024). Theoretical foundations of Learner’s Sovereignty in contemporary system of Education in Ukraine. Education and science in Ukraine in the period of today’s global challenges: collective monograph. Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services. P. 173–192. http://nanvou.org.ua/zbirnyky/2mono_Akademy_2024.pdf
Mykhalchuk, N., Plakhtii, A., Panchenko, O., Ivashkevych, Ed., Hupavtseva, N. & Chebykin, O. (2023). Concept «ENGLAND» and its Subconcepts in the Consciousness of Ukrainian Students. PSYCHOLINGUISTICS, 34(2), 6–47. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2023-34-2-6-47 .
Mykhalchuk, N., Bihunova, S., Bihunov, D. & Ivashkevych, Er. (2023). The Semantic Space of Concepts in Modern British Political Discourse. Cognitive Studies. Études cognitives, Warsaw, 2023(23), Article 2850, 28–50. https://doi.org/10.11649/cs.2850
Mykhalchuk, N., Levchuk, P., Ivashkevych, Er. & Nabochuk, A. (2023). Dynamic models of multilingualism on the territory of Western Ukraine. PSYCHOLINGUISTICS, 33(2), 114–144. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2023-33-2-114-144 .
Mykhalchuk, N., Pelekh, Yu., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed., Zukow, W., Ivashkevych, Er. & Yatsjuryk, A. (2023). Suicidal behavior as a result of maladjustment of servicemen to the conditions of military service in Ukraine. European Journal of Clinical and Experimental Medicine, 21(1), 90–107. https://doi.org/10.15584/ejcem.2023.1.12.
Dubovyk, S.H., Mytnyk, A.Ya., Mykhalchuk, N.O., Rashkovska, I.V. & Nabochuk, A.Yu. (2022). Training teachers to teach social competence to younger pupils. Astra Salvensis, 22(1), 457–470. https://astrasalvensis.eu/?mdocs-file=2481 .
Mykhalchuk, N., Zlyvkov, V., Lukomska, S., Nabochuk, A. & Khrystych, N. (2022). Psycholinguistic paradigm of the Medical staff – Patients communicative interaction in the conditions of COVID-19 in Ukraine and Scotland. PSYCHOLINGUISTICS, 31(1), 92–117. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2022-31-1-92-117
Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er., Nohachevska, I., Nabochuk, A. & Voitenko, O. (2021). Psycholinguistic Mechanisms of Understanding Contemporary Poetry by Future Philologists. PSYCHOLINGUISTICS, 30(1), 139–179. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2021-30-1-139-179.
Mykhalchuk, N., Bihunova, S., Fridrikh, A. & Vietrova, I. (2021). The cross-cultural understanding of metaphors in the information technology sphere. Cognitive Studies. Études cognitives, 2021(21), 24–75. https://doi.org/10.11649/cs.2475.
Фахові публікації останнього періоду
Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed. & Ivashkevych, Er. (2025). Psychological and Physiological rehabilitation of post-traumatic stress disorders of combatants in the situation of war in Ukraine. Науковий журнал «Health & Education». Вип. 5. Рівне: КЗВО «Рівненська медична академія» РОР. «Видавничий дім «Гельветика». С. 140–148.
Михальчук Н.О., Івашкевич Е.Е., Бігунов, Д.О. & Бігунова, С.А. (2025). Мікропрагматичний аналіз концепту БЕЗПЕКА у свідомості американців. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». Вип. 2 Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради: Видавничий дім «Гельветика». C. 63–71.
Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er., Karlova, T. & Bihunov, D. (2025). Argumentative and scientific discourse and their innovative implementation into studying English in high school. Інноватика у вихованні, 1(21), 42-53.
Mykhalchuk, N., Slavina, N. & Rudzevych, I. (2025). Procrastination as the Important Problem in Modern Psychology. Зб. наукових праць "Проблеми сучасної психології", 65, 129–151.
Mykhalchuk, N. & Koval, I. (2024). Psychological Functions of Socio-Cultural Competence. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", 63, 219–241.
Михальчук, Н.О. & Івашкевич, Е.Е. (2024). Лінгвокультуреми англійської мови на позначення одягу, вмотивовані дієсловами. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного пед. ун-ту імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, та ін.]. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2024. Вип. 72. Том 4. С. 86–92.
Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Ed. & Chala, Yu. (2024). The problem of professionally significant experience in Contemporary Psychology. Психологія: реальність і перспективи: зб. наук. праць, 22, 69–77. Рівне: РДГУ.
Михальчук, Н.О. & Івашкевич, Е.Е. (2024). Комплімент як екзистенція мовленнєвого етикету: лінгвокраїнознавчий аспект. Наукові записки Національного ун-ту «Острозька академія»: серія «Філологія» Вип. 21(89). Острог: Вид-во НаУОА. С. 25–30.
Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er. & Liashenko, L. (2024). Main linguistic characteristics of the concept PREDICANIVENESS. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». Вип. 1. Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради: Видавничий дім «Гельветика». C. 100–108.
Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er., Gron, L. & Nikolaichuk, H. (2024). Innovative ways of using video resources in developing students’ creative thinking during online education in the conditions of war in Ukraine. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 19. Т. 1. Ред. Колегія: О.Б. Петренко, Н.Б. Грицай, Т.С. Ціпан та ін. Рівне: РДГУ. С. 59–69.
Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye. & Ivashkevych, Ed. (2024). Rehabilitation of combatants with constant physiological stress. Scientific journal “PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE“. Вип. 2(9). С. 58–65.
Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er. & Ivashkevych, Ed. (2024). Psychological principles of formation of linguistic thinking of future translators. Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного ун-ту імені академіка Степана Дем’янчука. Серія: Педагогіка та Психологія. №2/2024. Видавничий дім «Гельветика». C. 30–36.
Mykhalchuk, N. & Koval, I. (2024). Psychological Peculiarities of Use of Dialogical Forms of Control of Knowledge, Skills and Abilities of Students at the Lessons of the English language. Зб. наукових праць "Проблеми сучасної психології", 64, 201–224.
Mykhalchuk, N. & Koval, I. (2023). Psychodiagnostic research of a dialogue in culturally oriented surrounding in the process of school studying. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", 59, 96–117
Михальчук, Н. & Івашкевич, Ернест (2023). Особливості експлікації вторинної номінації в парадигмі моделі «одяг». Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Вип. 60. Том 5. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика». С. 53–60.
Mykhalchuk, N.O. & Ivashkevych, E.E. (2023). Associative signs in the process of secondary nomination. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія». Вип. 17(85). Острог: Вид-во НаУОА. С. 112–117.
Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er., Kvasnetska, N. & Gron, L. (2023). Innovative ways of solving a problem of using mnemonics strategies to improve primary stage pupils’ EFL vocabulary learning. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 17. Ред. Колегія: О.Б. Петренко, Н.Б. Грицай, Т.С. Ціпан та ін. Рівне: РДГУ. С. 79–90.
Mykhalchuk, N. & Onufriieva, L. (2023). The development of students’ reflection in the paradigm of Socio-cultural approach. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", 60, 119–140.
Mykhalchuk, N. & Ivashkevych, Er. (2023). Psycholinguistic aspects of comprehension of a novel as a definite component of reading. Психологія: реальність і перспективи: зб. наук. пр. Вип. 20. Рівне: РДГУ. С. 116–126.
Mykhalchuk, N. & Komarnitska, L. (2023). The Ways of Development of Students’ Creative Thinking by Actualizing their Auditory Differential Sensation. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", 61, 74–95.
Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er., Gron, L. & Kvasnetska, N. (2023). Challenges of online studying: the theory and the practice. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 18. Ред. Колегія: О.Б. Петренко, Н.Б. Грицай, Т.С. Ціпан та ін. Рівне: РДГУ. С. 96–106.
Mykhalchuk, N. & Onufriieva, L. (2023). Communicative Tolerance as a Psychological Phenomenon. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", 62, 126–147.
Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed., Ivashkevych, Er. & Khupavtseva, Nataliia (2023). The influence of post-traumatic stress disorders in combat conditions for combatants in the conditions of war in Ukraine. Науковий журнал «Health & Education». Вип. 4. Рівне: Комунальний заклад вищої освіти «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради. «Видавничий дім «Гельветика». С. 200–209.
Монографії останнього періоду
Mykhalchuk, N. & Ivashkevych, Er. (2025). Sovereign task-based language teaching and learning. Актуальні проблеми міжкультурної комунікації: мовознавчий, літературознавчий та методичний аспекти: колективна монографія. Рівне: Ю. Кукса. С. 190–261.
Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed. & Ivashkevych, Er. (2025). Philosophical and psychological mechanisms of socio-economic rehabilitation of the affected territories of Kyiv region as the result of the accident at the Chernobyl nuclear power plant. Modern aspects of science and education: collective monograph. Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services. С. 324–343.
Verovkina, O.Ye., Ivashkevych, E.E. & Mykchalchuk, N.O. (2025). The verbalization of the “Time” and “Space” concepts in the political war discourses of Great Britain and the USA. Innovations in education and science in the context of European integration: scientific monograph. Vol. 1. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”. P. 27–54. DOI
Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed. & Ivashkevych, Er. (2024). Theoretical foundations of Learner’s Sovereignty in contemporary system of Education in Ukraine. Education and science in Ukraine in the period of today’s global challenges: collective monograph. Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services. P. 173–192.
Михальчук, Н., Івашкевич, Ер., Бігунова, С., Бігунов, Д., Білоус, Т., Ніколайчук, Г. & Яцюрик, А. (2023). Особливості відтворення розмовної та побутової лексики в перекладах роману Джерома Девіда Селінджера «Над прірвою у житі»: колективна монографія. За заг ред. Михальчук Н.О. Рівне: РДГУ. 302 с.
Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed., Ivashkevych, Er. & Nabochuk, A. (2023). On-line teaching in the process of studying at secondary schools according to contemporary realities and war situation in Ukraine. Education and science in the period of global crises and conflicts in the 21st century: collective monograph. Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services. С. 174–195.
Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed., Ivashkevych, Er. & Nabochuk, A. (2023). Types of military stress of combatants in the situation of war in Ukraine. Actual problems of education and science in the conditions of war: collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks California: GS Publishing Services. P.104–121.
Михальчук, Н., Харченко, Є. & Главінська, Е. (2022). Психологічні механізми використання діалогічних моделей у навчанні студентів говорінню іноземною мовою. Філософія освітнього простору вищої школи: психологічний та психолінгвістичний дискурс: колективна монографія. За ред. Н.В. Корчакової. Київ: Вид-во «Центр учбової літератури». С. 286–362.
Михальчук, Н.О. & Набочук, О.Ю. (2021). Психологія літературної творчості старшокласників. Філософія освітнього простору: психологічний вимір: колективна монографія. За ред. Р.В. Павелківа, Н.В. Корчакової. Київ: Вид-во «Центр учбової літератури». С. 216–341.
Михальчук, Н., Коваль, І. & Яцюрик, А. (2020). Розвиток особистості старшокласників у аксіологічно наповненій читацькій діяльності. Актуальні проблеми психології розвитку і самоствердження особистості у навчальному середовищі: колективна монографія. За ред. Н. Михальчук, Л. Онуфрієвої. Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня Рута». С. 60–143.
Михальчук, Н.О. & Івашкевич, Е.Е. (2019). Психологічні механізми здійснення перекладацької діяльності в парадигмі професійного становлення майбутнього перекладача. Особистість у контексті морального та професійного зростання: колективна монографія. За ред. Р.В. Павелківа, Н.В. Корчакової. Київ: «Центр учбової літератури». С. 156–171.
Михальчук, Н.О. (2018). Професійна рефлексія майбутніх психологів як передумова їх особистісного зростання. Життєдіяльність та життєтворчість особистості в особливих умовах: колективна монографія. Упорядник: О.А. Кривопишина, Н.О. Терентьєва; за наук. ред. М.М. Козяра. Львів: Львівський державний університет безпеки життєдіяльності. С. 28–60.
Підручники
Mykhalchuk, N., Bogachyk, M., Bihunova, S. & Bihunov, D. (2025). Watch & Learn: Mastering English Through Favourite Films. Підручник з англійської мови для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів вищої освіти. За заг. ред. Н.О. Михальчук. Рівне: Ю. Кукса. 422 с.
Михальчук, Н.О., Антоненко, Н.Є., Бігунов, Д.О., Бігунова, С.А., Вєтрова, І.М., Гронь, Л.В., Кваснецька, Н.В., Курята, Ю.В., Перішко, І.В. & Фрідріх, А.В. (2023). English Language Teaching Methodology (Year 2). Підручник для студентів закладів вищої освіти. За заг. Ред. Н.О. Михальчук. Рівне: РДГУ. 564 с.
Михальчук, Н.О., Бігунова, С.А., Верьовкіна, О.Є., Вєтрова, І.М., Касаткіна-Кубишкіна, О.В., Кіндрат, Н.П., Курята, Ю.В., Фрідріх, А.В. & Бігунов, Д.О. (2021). English Language Teaching Methodology (Year I). Підручник для студентів закладів вищої освіти. За заг. Ред. Н.О. Михальчук. Рівне: РДГУ. 348 с.
Михальчук, Н.О., Антоненко, Н.Є., Байло, Ю.В., Бігунова, С.А., Богачик, М.С., Бойко, Н.Г. & Перішко, І.В. (2018). English as a Second Language. Part I. Підручник для студентів вищих навчальних закладів. За заг. ред. Н.О. Михальчук. Рівне: РДГУ. 184 с.