Наукова школа

«Актуальні проблеми когнітивної психології»

Керівник наукової школи –  Наталія Михальчук
доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри загальної психології,
психодіагностики та психотерапії Рівненського державного гуманітарного університету.

  

Наукова діяльність Михальчук Н.О. відзначена почесними грамотами та шістьма медалями ГО «Національна Академія наук вищої освіти України», зокрема : медаллю «За успіхи в науково-педагогічній діяльності»; медаллю імені Ярослава Мудрого; медаллю імені Святого Володимира; медаллю імені Івана Крип’якевича; медаллю імені Миколи Дубини; медаллю імені Олександра Богомольця. Михальчук Н.О. має церковні нагороди (ордени Святого Рівноапостольного князя Володимира Великого ІІІ-го, ІІ-го та І-го ступеня; медаль «За жертовність і любов до України», орден святого апостола Андрія Первозванного ІІ-го ступеня, орден Христа Спасителя) та іменні нагороди від депутатів Верховної Ради України (орден «Гордість і слава України», Почесна грамоту, видана народним депутатом України О. Марченко; Диплом та Орден «Медична слава», «За значний особистий внесок в охорону здоров’я нації, високий професіоналізм та багаторічну сумлінну працю» в межах Всеукраїнського проекту «Медичний Олімп України» (6 липня 2018 р).

Наукова діяльність Михальчук Н.О. презентована в  енциклопедичних видань України (2018 р.): «Гордість України. Імена та здобутки»; «Золотий фонд нації. Vivat, Україно!»; «Медичний олімп України».

 

Дисертаційні роботи керівника

Михальчук Н.О. Психологія читання літературних творів старшокласниками дис. … доктора психол. наук: 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія Інститут психології імені Г.С.Костюка АПН. Київ, 2013 р.

 

Михальчук Н.О. Психологічні умови ефективності дискусії як форми навчальної роботи (на матеріалі курсу «Світова література»): дис. … канд. психол. наук: 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія, Інститут психології імені Г.С.Костюка АПН. Київ, 2001 р.

 

Михальчук  Наталія – автор понад 600 наукових праць, із них - 25 статей у виданнях, що  індексуються у наукометричних базах Scopus (Web of Science Core Collection), більше 250 статей у фахових наукових виданнях України, 2 одноосібні монографії, 12 розділів у колективних монографіях (включаючи опубліковані за кордоном), 6 підручників та 8 навчальних посібників.

 

Напрями наукової школи, її проблематика, вектори пошуку

На сьогодні, в науковій школі Михальчук Н. здійснюється теоретична і емпірична розробка ряду наукових проблем:

  • Психологія розвитку особистості в парадигмі раціогуманістичної психології
  • Психологія смислоутворення особистості
  • Теоретико-методологічні засади професійної підготовки спеціалістів у закладах вищої освіти
  • Психологічні механізми організації інтелектуальної діяльності особистості та антиципації
  • Психологія особистісно та професійно значущого досвіду
  • Психологічні механізми метарефлексії та метарефлексивної діяльності
  • Розвиток професійної свідомості майбутнього спеціаліста
  • Становлення суб’єктності особистості
  • Психологія становлення комунікативної компетентності особистості
  • Психологія становлення прогностичної компетентності особистості
  • Формування “образу світу” та знаходження особистісних смислів у пізнавальній діяльності
  • Світоглядні орієнтири професійної діяльності
  • Розвиток творчого мислення особистості та становлення творчого потенціалу особистості
  • Розвиток аксіопсихіки особистості
  • Проблеми гуманізації освіти
  • Проблема емоційного інтелекту особистості та його структури
  • Розвиток соціального інтелекту та інтелектуальної обдарованості майбутнього педагога
  • Психологія організації комунікативно зорієнтованого навчання
  • Аксіологічний супровід психологічних тренінгів
  • Екологізація суспільної свідомості та психологія здоров’я
  • Проблеми військової психології та психотравми особистості

 

 

Дисертаційні дослідження, виконані під керівництвом Н. О. Михальчук у руслі проблематики наукової школи

 

Докторські дисертації

Хупавцева Н. О. Психологія фасилітативної взаємодії в педагогічному процесі закладів середньої освіти : дис. … доктора психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди”. Переяслав, 2021.

 

Примачок Л. Л. Психологія професійного становлення фахівця з фізичної реабілітації  : дис. … доктора психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди”. Переяслав, 2020.

 

 

Дисертаційні дослідження на здобуття ступеня кандидата наук

 

Бігунов Д. О. Психологічні особливості мовленнєвої поведінки старшокласників у конфліктних комунікативних ситуація : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди”. Переяслав, 2019.

Антюхова Н. І. Психологічні умови розвитку творчого потенціалу майбутнього вчителя іноземної мови : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2017.

Івашкевич І. В. Психологічні чинники становлення професійної компетентності майбутніх юристів : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2017.

Кочубей О. С. Психологічні чинники становлення перекладацької компетентності майбутніх філологів : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2016.

Набочук О. Ю. Психологічні умови розвитку екологічної свідомості старшокласників засобами інформаційних технологій : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2015.

Яцюрик А. О. Психологічні чинники розвитку креативності підлітків в діяльності з читання поетичних творів” : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2014.

Тихомирова А. А. Особливості становлення стилю професійного спілкування майбутніх психологів : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2014.

Мазяр В. М. Психологічні чинники розвитку мислення підлітків у діалогічній взаємодії : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Національний університет “Острозька академія”. Острог, 2013.

Чала Ю. М. Особливості набуття професійно значущого досвіду майбутніми психологами : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2012.

Долга Т. О. Психологічні передумови вдосконалення усної перекладацької діяльності студентів-філологів : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2011Ангєліс К. О. Розвиток особистісної рефлексії у пізнавальній активності підлітків  : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2010.

Верьовкіна О. Є. Психологічні чинники формування мисленнєвої культури підлітків : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Київ, 2010.

Веремчук А. М. Розвиток професійної рефлексії майбутнього вчителя іноземної мови : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2009.

Бігунова С. А. Психологічний потенціал культурологічно орієнтованого навчання старшокласників іноземної мови : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. Київ, 2008.

Мамчур І. А. Формування комунікативного потенціалу майбутнього вчителя іноземної мови засобами культурологічно орієнтованого навчання : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2007.

Хупавцева Н. О. Психологічний потенціал евристичної бесіди як форми навчальної роботи : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2007

Терновик Н. А. Психологічні умови розвитку підлітка як суб’єкта пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу “Світова література”) : дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2006.

.Орлова С. І. Психологічні особливості розвитку сприймання підлітками поетичної форми : автореф. дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. Київ, 2005.

 

 

Список праць керівника наукової школи

 

Статті у наукометричних виданнях

 

Drozd, O., Onufriieva, L., Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Ed., Kharchenko, Ye. & Ivanova, T. (2025). The Role of Supervision for Psychologists and Psychotherapists in Wartime: Social and Clinical Challenges. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. Vol. 16, No. 3(2025). http://dx.doi.org/10.70594/brain/16.3/27

Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed. & Ivashkevych, Er. (2025). Philosophical and psychological mechanisms of socio-economic rehabilitation of the affected territories of Kyiv region as the result of the accident at the Chernobyl nuclear power plant. Modern aspects of science and education: collective monograph. Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services. С. 324343. DOI: 10.51587/9798-9917-51926-2025-023

Verovkina, O.Ye., Ivashkevych, E.E. & Mykchalchuk, N.O.  (2025). The verbalization of the “Time” and “Space” concepts in the political war discourses of Great Britain and the USA. Scientific monograph “Innovations in education and science in the context of European integration”, 1. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”. P. 2754. DOI https://doi.org/10.30525/978-9934-26-557-0-2

Mykhalchuk, N., Kharchenko, N., Kalmykov, H., Ivashkevych, Er., Ivashkevych, Ed., Hupavtseva, N., Mysan, I. (2024). Concept «EDUCATION» and its Subconcepts in the Consciousness of Ukrainian managers. PSYCHOLINGUISTICS, 36(1), 154–188. DOI: https://doi.org/10.31470/2309-1797-2024-36-1-154-188 

Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed. & Ivashkevych, Er. (2024). Theoretical foundations of Learner’s Sovereignty in contemporary system of Education in Ukraine. Education and science in Ukraine in the period of today’s global challenges: collective monograph. Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services. P. 173–192. http://nanvou.org.ua/zbirnyky/2mono_Akademy_2024.pdf

Mykhalchuk, N., Plakhtii, A., Panchenko, O., Ivashkevych, Ed., Hupavtseva, N. & Chebykin, O. (2023). Concept «ENGLAND» and its Subconcepts in the Consciousness of Ukrainian Students. PSYCHOLINGUISTICS, 34(2), 6–47. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2023-34-2-6-47

Mykhalchuk, N., Bihunova, S., Bihunov, D. & Ivashkevych, Er. (2023). The Semantic Space of Concepts in Modern British Political Discourse. Cognitive Studies. Études cognitives, Warsaw, 2023(23), Article 2850, 28–50. https://doi.org/10.11649/cs.2850

Mykhalchuk, N., Levchuk, P., Ivashkevych, Er. & Nabochuk, A. (2023). Dynamic models of multilingualism on the territory of Western Ukraine. PSYCHOLINGUISTICS, 33(2), 114–144. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2023-33-2-114-144 .

Mykhalchuk, N., Pelekh, Yu., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed., Zukow, W., Ivashkevych, Er. & Yatsjuryk, A. (2023). Suicidal behavior as a result of maladjustment of servicemen to the conditions of military service in Ukraine. European Journal of Clinical and Experimental Medicine, 21(1), 90–107. https://doi.org/10.15584/ejcem.2023.1.12.

Dubovyk, S.H., Mytnyk, A.Ya., Mykhalchuk, N.O., Rashkovska, I.V. & Nabochuk, A.Yu. (2022). Training teachers to teach social competence to younger pupils. Astra Salvensis, 22(1), 457–470. https://astrasalvensis.eu/?mdocs-file=2481 .

Mykhalchuk, N., Zlyvkov, V., Lukomska, S., Nabochuk, A. & Khrystych, N. (2022).  Psycholinguistic paradigm of the Medical staff – Patients communicative interaction in the conditions of COVID-19 in Ukraine and Scotland.  PSYCHOLINGUISTICS, 31(1), 92–117. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2022-31-1-92-117

Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er., Nohachevska, I., Nabochuk, A. & Voitenko, O. (2021). Psycholinguistic Mechanisms of Understanding Contemporary Poetry by Future Philologists. PSYCHOLINGUISTICS, 30(1), 139–179. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2021-30-1-139-179.

Mykhalchuk, N., Bihunova, S., Fridrikh, A. & Vietrova, I. (2021). The cross-cultural understanding of metaphors in the information technology sphere. Cognitive Studies. Études cognitives, 2021(21), 24–75. https://doi.org/10.11649/cs.2475.

 

Фахові публікації останнього періоду

 

Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed. & Ivashkevych, Er. (2025). Psychological and Physiological rehabilitation of post-traumatic stress disorders of combatants in the situation of war in Ukraine. Науковий журнал «Health & Education». Вип. 5. Рівне: КЗВО «Рівненська медична академія» РОР. «Видавничий дім «Гельветика». С. 140–148.

Михальчук Н.О., Івашкевич Е.Е., Бігунов, Д.О. & Бігунова, С.А. (2025). Мікропрагматичний аналіз концепту БЕЗПЕКА у свідомості американців. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». Вип. 2 Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради: Видавничий дім «Гельветика». C. 63–71.

Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er., Karlova, T. & Bihunov, D. (2025). Argumentative and scientific discourse and their innovative implementation into studying English in high school. Інноватика у вихованні, 1(21), 42-53.

Mykhalchuk, N., Slavina, N. & Rudzevych, I. (2025). Procrastination as the Important Problem in Modern Psychology. Зб. наукових праць "Проблеми сучасної психології"65, 129–151.

Mykhalchuk, N. & Koval, I. (2024). Psychological Functions of Socio-Cultural Competence. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"63, 219–241.

Михальчук, Н.О. & Івашкевич, Е.Е. (2024). Лінгвокультуреми англійської мови на позначення одягу, вмотивовані дієсловами. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного пед. ун-ту імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, та ін.]. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2024. Вип. 72. Том 4. С. 86–92.

Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Ed. & Chala, Yu. (2024). The problem of professionally significant experience in Contemporary Psychology. Психологія: реальність і перспективи: зб. наук. праць, 22, 69–77. Рівне: РДГУ.

Михальчук, Н.О. & Івашкевич, Е.Е. (2024). Комплімент як екзистенція мовленнєвого етикету: лінгвокраїнознавчий аспект. Наукові записки Національного ун-ту «Острозька академія»: серія «Філологія» Вип. 21(89). Острог: Вид-во НаУОА. С. 25–30.

Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er. & Liashenko, L. (2024). Main linguistic characteristics of the concept PREDICANIVENESS. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». Вип. 1. Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради: Видавничий дім «Гельветика». C. 100–108.

Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er., Gron, L. & Nikolaichuk, H. (2024). Innovative ways of using video resources in developing students’ creative thinking during online education in the conditions of war in Ukraine. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 19. Т. 1. Ред. Колегія: О.Б. Петренко, Н.Б. Грицай, Т.С. Ціпан та ін. Рівне: РДГУ. С. 59–69.

Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye. & Ivashkevych, Ed. (2024). Rehabilitation of combatants with constant physiological stress. Scientific journal “PHYSICAL CULTURE AND SPORT: SCIENTIFIC PERSPECTIVE“. Вип. 2(9). С. 58–65.

Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er. & Ivashkevych, Ed. (2024). Psychological principles of formation of linguistic thinking of future translators. Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного ун-ту імені академіка Степана Дем’янчука. Серія: Педагогіка та Психологія. №2/2024. Видавничий дім «Гельветика». C. 30–36.

Mykhalchuk, N. & Koval, I. (2024). Psychological Peculiarities of Use of Dialogical Forms of Control of Knowledge, Skills and Abilities of Students at the Lessons of the English language. Зб. наукових праць "Проблеми сучасної психології"64, 201–224.

Mykhalchuk, N. & Koval, I. (2023). Psychodiagnostic research of a dialogue in culturally oriented surrounding in the process of school studying. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"59, 96–117

Михальчук, Н. & Івашкевич, Ернест (2023). Особливості експлікації вторинної номінації в парадигмі моделі «одяг». Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільниць­кий, І. Зимомря]. Вип. 60. Том 5. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика». С. 53–60.

Mykhalchuk, N.O. & Ivashkevych, E.E. (2023). Associative signs in the process of secondary nomination. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія». Вип. 17(85). Острог: Вид-во НаУОА. С. 112–117.

Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er., Kvasnetska, N. & Gron, L. (2023). Innovative ways of solving a problem of using mnemonics strategies to improve primary stage pupils’ EFL vocabulary learning. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 17. Ред. Колегія: О.Б. Петренко, Н.Б. Грицай, Т.С. Ціпан та ін. Рівне: РДГУ. С. 79–90.

Mykhalchuk, N. & Onufriieva, L. (2023). The development of students’ reflection in the paradigm of Socio-cultural approach. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"60, 119–140.

Mykhalchuk, N. & Ivashkevych, Er. (2023). Psycholinguistic aspects of comprehension of a novel as a definite component of reading. Психологія: реальність і перспективи: зб. наук. пр. Вип. 20. Рівне: РДГУ. С. 116–126.  

Mykhalchuk, N. & Komarnitska, L. (2023). The Ways of Development of Students’ Creative Thinking by Actualizing their Auditory Differential Sensation. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"61, 74–95.

Mykhalchuk, N., Ivashkevych, Er., Gron, L. & Kvasnetska, N. (2023). Challenges of online studying: the theory and the practice. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 18. Ред. Колегія: О.Б. Петренко, Н.Б. Грицай, Т.С. Ціпан та ін. Рівне: РДГУ. С. 96–106.

Mykhalchuk, N. & Onufriieva, L. (2023). Communicative Tolerance as a Psychological Phenomenon. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології"62,  126–147.

Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed., Ivashkevych, Er. & Khupavtseva, Nataliia (2023). The influence of post-traumatic stress disorders in combat conditions for combatants in the conditions of war in Ukraine. Науковий журнал «Health & Education». Вип. 4. Рівне: Комунальний заклад вищої освіти «Рівненська медична академія» Рівненської обласної ради. «Видавничий дім «Гельветика». С. 200–209.

 

Монографії останнього періоду

Mykhalchuk, N. & Ivashkevych, Er. (2025). Sovereign task-based language teaching and learning. Актуальні проблеми міжкультурної комунікації: мовознавчий, літературознавчий та методичний аспекти: колективна монографія. Рівне: Ю. Кукса. С. 190261.

Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed. & Ivashkevych, Er. (2025). Philosophical and psychological mechanisms of socio-economic rehabilitation of the affected territories of Kyiv region as the result of the accident at the Chernobyl nuclear power plant. Modern aspects of science and education: collective monograph. Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services. С. 324–343.

Verovkina, O.Ye., Ivashkevych, E.E. & Mykchalchuk, N.O.  (2025). The verbalization of the “Time” and  “Space” concepts in the political war discourses of Great Britain and the USA. Innovations in education and science in the context of European integration: scientific monograph. Vol. 1. Riga, Latvia: “Baltija Publishing”. P. 2754. DOI

Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed. & Ivashkevych, Er. (2024). Theoretical foundations of Learner’s Sovereignty in contemporary system of Education in Ukraine. Education and science in Ukraine in the period of today’s global challenges: collective monograph. Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services. P. 173–192.

Михальчук, Н., Івашкевич, Ер., Бігунова, С., Бігунов, Д., Білоус, Т., Ніколайчук, Г. & Яцюрик, А. (2023). Особливості відтворення розмовної та побутової лексики в перекладах роману Джерома Девіда Селінджера «Над прірвою у житі»: колективна монографія. За заг ред. Михальчук Н.О. Рівне: РДГУ. 302 с.

Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed., Ivashkevych, Er. & Nabochuk, A. (2023). On-line teaching in the process of studying at secondary schools according to contemporary realities and war situation in Ukraine. Education and science in the period of global crises and conflicts in the 21st century: collective monograph. Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks, California: GS Publishing Services. С. 174–195.

Mykhalchuk, N., Kharchenko, Ye., Ivashkevych, Ed., Ivashkevych, Er. & Nabochuk, A. (2023). Types of military stress of combatants in the situation of war in Ukraine. Actual problems of education and science in the conditions of war: collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks California: GS Publishing Services. P.104–121.

Михальчук, Н., Харченко, Є. & Главінська, Е. (2022). Психологічні механізми використання діалогічних моделей у навчанні студентів говорінню іноземною мовою. Філософія освітнього простору вищої школи: психологічний та психолінгвістичний дискурс: колективна монографія. За ред. Н.В. Корчакової. Київ: Вид-во «Центр учбової літератури». С. 286–362.

Михальчук, Н.О. & Набочук, О.Ю. (2021). Психологія літературної творчості старшокласників. Філософія освітнього простору: психологічний вимір: колективна монографія. За ред. Р.В. Павелківа, Н.В. Корчакової. Київ: Вид-во «Центр учбової літератури». С. 216–341.

Михальчук, Н., Коваль, І. & Яцюрик, А. (2020). Розвиток особистості старшокласників у аксіологічно наповненій читацькій діяльності. Актуальні проблеми психології розвитку і самоствердження особистості у навчальному середовищі: колективна монографія. За ред. Н. Михальчук, Л. Онуфрієвої. Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня Рута». С. 60–143.

Михальчук, Н.О. & Івашкевич, Е.Е. (2019). Психологічні механізми здійснення перекладацької діяльності в парадигмі професійного становлення майбутнього перекладача. Особистість у контексті морального та професійного зростання: колективна монографія. За ред. Р.В. Павелківа, Н.В. Корчакової. Київ: «Центр учбової літератури». С. 156–171.

Михальчук, Н.О. (2018). Професійна рефлексія майбутніх психологів як передумова їх особистісного зростання. Життєдіяльність та життєтворчість особистості в особливих умовах: колективна монографія. Упорядник: О.А. Кривопишина, Н.О. Терентьєва; за наук. ред. М.М. Козяра. Львів: Львівський державний університет безпеки життєдіяльності. С. 28–60.

 

Підручники

 

Mykhalchuk, N., Bogachyk, M., Bihunova, S. & Bihunov, D. (2025). Watch & Learn: Mastering English Through Favourite Films. Підручник з англійської мови для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів вищої освіти. За заг. ред. Н.О. Михальчук. Рівне: Ю. Кукса. 422 с.

Михальчук, Н.О., Антоненко, Н.Є., Бігунов, Д.О., Бігунова, С.А., Вєтрова, І.М., Гронь, Л.В., Кваснецька, Н.В., Курята, Ю.В., Перішко, І.В. & Фрідріх, А.В. (2023). English Language Teaching Methodology (Year 2). Підручник для студентів закладів вищої освіти. За заг. Ред. Н.О. Михальчук. Рівне: РДГУ. 564 с.

Михальчук, Н.О., Бігунова, С.А., Верьовкіна, О.Є., Вєтрова, І.М., Касаткіна-Кубишкіна, О.В., Кіндрат, Н.П., Курята, Ю.В., Фрідріх, А.В. & Бігунов, Д.О. (2021). English Language Teaching Methodology (Year I). Підручник для студентів закладів вищої освіти. За заг. Ред. Н.О. Михальчук. Рівне: РДГУ. 348 с.

Михальчук, Н.О., Антоненко, Н.Є., Байло, Ю.В., Бігунова, С.А., Богачик, М.С., Бойко, Н.Г. & Перішко, І.В. (2018). English as a Second Language. Part I. Підручник для студентів вищих навчальних закладів. За заг. ред. Н.О. Михальчук. Рівне: РДГУ. 184 с.

 

Наукова школа
“Філософсько-релігієзнавчі проблеми християнства”

Науковий керівник  Шугаєва Людмила Михайлівна, доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри філософії Рівненського державного гуманітарного університету.

Фахова освіта – Сиктивкарський державний університет (1983 р.), спеціальність “Історія” .

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філософських наук “Релігійні вірування і соціальна практика духоробів” за спеціальністю 09.00.06 – теорія і історія релігії вільнодумства та атеїзму (1993 р.).

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософських наук “Православне сектантство в Україні: суспільно-духовні витоки, особливості трансформації” за спеціальністю 09.00.11 – релігієзнавство (2007 р.).

Л. М. Шугаєва – автор понад 100 наукових і навчально-методичних праць: монографії, навчальні посібники, статті у фахових виданнях, матеріали і тези конференцій. Основні з них:

  1. Православне сектанство в Україні: особливості трансформації : [монографія] / Л. М. Шугаєва ; НАН України, Від-ня релігієзнавства Ін-ту філософії ім. Г. С. Сковороди, Рівн. ін-т слов'янознавства Київ. славіст. ун-ту. – Рівне, 2007. – 318 с.
  2. Духовні християни-містики в Україні : історіософська ретроспектива / Л. М. Шугаєва ; НАН України, Від-ня релігієзнавства Ін-ту філософії ім. Г. С. Сковороди, РДГУ. – Рівне : [Вид. О. Зень], 2008. – 71 с.
  3. Особливості соціалізації православного сектантства у незалежній Україні / Л. М. Шугаєва // Релігія та соціум : міжнар. часопис. – Чернівці : Чернів. нац. ун-т, 2010. – № 1 (3). – С. 119–123.
  4. Православна церква і позацерковне релігійне об'єднання "Істинно-православна церква" в контексті сучасних суспільних трансформацій : проблеми і перспективи / Л. М. Шугаєва // Релігія та соціум : міжнар. часопис. – Чернівці : Чернів. нац. ун-т, 2010. – № 2 (4). – С. 120–126.
  5. Релігії світу : навч. посіб. [для студентів вищ. навч. закл.] / Л. М. Шугаєва. – К. : Академвидав, 2011. – 253 c.
  6. Идейно-мировозренческая трансформация православного сектанства в Украине / Л. М. Шугаева // Современные проблемы изучения истории церкви : междунар. науч.-практ. конф.: тезисы докл. – М. : МГУ, 2011. – С. 294–297.
  7. Православні трансформації : Істинно православна церква / Л. М. Шугаєва // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Серія "Філософські науки". – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. – Вип. 59. – С. 14–19.
  8. Релігійні меншини історичного християнства / Л. М. Шугаєва // Історія релігій в Україні: в 10-ти т. – К. : Український видавничий консорціум, 2011. – Т. 7 : Релігійні меншини України. – С. 169–216.
  9. Римо-католицька церква у 1939-1941 рр. на Волині: під репресивним тиском тоталітаризму / Л. М. Шугаєва // Україна і Ватикан : зб. наук. праць. – Галич-Івано-Франків.-К., 2011. – Вип. IV : Державно-церковні відносини в контексті досвіду об'єднаної Європи. – С. 162–167.
  10. Ритуал і богослів’я в українському православному містичному сектантстві ХVІІІ – ХХ ст. / Л. М. Шугаєва // Християнські міжконфесійні взаємини : загальноєвропейський та український досвід : матеріали Міжнар. наук. конф. – Галич: Інф.-вид. від. Нац. заповідника “Давній Галич”, 2012. – С. 34–39.
  11. Вияви народної релігії в духовному християнстві України / Л. М. Шугаєва // Аврамічні релігії в Україні : історія, етнокультурні взаємовпливи, міжконфесійні взаємини : матеріали наук. конф. – Галич: Інф.-вид. від. Нац. заповідника “Давній Галич”, 2013. – С. 67–72.
  12.  Релігійні спільноти православного походження в Україні в ХХІ столітті : соціокультурний контекст / Л. М. Шугаєва // Релігія та соціум : міжнар. часопис. – Чернівці : Чернів. нац. ун-т, 2013. – № 2 (10). – С. 53–58.

Проблематика наукової школи. Філософсько-релігієзнавчі проблеми християнства (історія та філософія релігії, політика і релігія).

Кандидатські дисертації, виконані та захищені під керівництвом Л. М. Шугаєвої:

  1. Булига І. І. Особливості трансформації християнських конфесій в умовах тоталітарних режимів на Волині періоду Другої світової війни : автореф. дис. …канд. філос. наук: 09.00.11 – релігієзнавство / І. І. Булига; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. – Житомир, 2010.
  2. Мишков В. Я. Еволюція та тенденції розвитку старообрядництва в Україні : автореф. дис. …канд. філос. наук: 09.00.11 – релігієзнавство / В. Я. Мишков; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. – Житомир, 2013.

Наукова школа
“Розвиток вітчизняної освіти: різновекторність пошуків”

Науковий керівник – Петренко Оксана Борисівна, доктор педагогічних наук, професор, завідувачка кафедри теорії і методики виховання, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки і психології Рівненського державного гуманітарного університету.

Фахова освіта. Рівненський державний педагогічний інститут імені Д. З. Мануїльського (1987 р.), спеціальність “Російська мова та література”, Рівненський державний педагогічний інститут імені Д. З. Мануїльського (1993 р.), спеціальність “Практична психологія”.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук «Виховання любові до матері у педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського» за спеціальністю 13.00.01 – теорія та історія педагогіки (1997 р.).

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук «Гендерні підходи до освіти та виховання в історії вітчизняної школи і педагогіки (ХХ століття)» за спеціальністю 13.00.01 – теорія та історія педагогіки (2011 р.).

О. Б. Петренко – автор понад 150 наукових і навчально-методичних праць: монографії, навчальні посібники, статті у фахових виданнях, матеріали і тези конференцій.

Фахові публікації

  1. Logosha, R., Bondarenko, V., Samokhval, O., Pavelkiv, R., & Petrenko, O.B. (2019). Entrepreneurship education of future economists in the process of preparation. Journal of Entrepreneurship Education, 22(6) (Scopus). URL: https://www.abacademies.org/articles/Entrepreneurship-education-of-future-economists-1528-2651-22-6-476.pdf; https://www.abacademies.org/journals/journal-of-entrepreneurship-education-inpress.html Scopus
  2. Mykola Pichkur, Mariia Oliiar, Oksana Petrenko, Iryna Rozman, Irina Demchenko, Liliya Ryabovol. Explenation of Paradigm Methodology of Specialists in Higher Education System Vocational Training // Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. – 2020. – Vol.12, №1 Sup. 1. - p. 267-292. URL: https://lumenpublishing.com/journals/index.php/rrem/issue/view/RREM_12.1Sup1_2020 Web of Science
  3. Halyna Bilavych, PhD Oksana Kondur, PhDMariya Bahriy, Prof. Mariya P. Oliyar, Prof. Boris Savchuk, Prof. Nadiya Fedchyshyn, PhDIryna Humenuk, Prof. Mykola Pantiuk and Prof. Oksana Petrenko. Reading as a Cultural Practice of Modern Students. International Journal of Applied Exercise Physiology. 2020. Vol.9 No.8. 2322-3537. Р.131-144. Web of Science
  4. Oksana B. Petrenko, Tetiana S. Tsipan, Zhanna H. Stelmashuk, Nadiia M. Hrynkova and Liudmyla M. Balika. The Specificity of Preparing Students at Pedagogical Universities for Educational Activity in the Digital Epoch. Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment. 2020. Volume 8 No.3. р.460-471. Scopus
  5. Петренко О. Б. Роль педагогических журналов в развитии полиэтнического образования и школьного дела в Подкарпатской Руси. Русин. 2020. № 60. С.120-137. Web of Science. Scopus
  6. Redchuk, R., Doroshenko, T., Havryliuk, N., Medynskii, S., Soichuk, R., Petrenkо, O., Pavelkiv, R., Rybalko, P., Maliar, N., Maliar, E., Chornodon, M., Boretskyi,V. Developing the Competency of Future Physical Education Specialists in Professional Interaction in the Field of Social Communications. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 2020. 12 (4), 289-309. Scopus
  7. Петренко О.Б. Використання ІТ у виховному процесі: можливості, переваги, ризики, перспективи. Інноватика у вихованні. Збірник наукових праць. упор. О. Б. Петренко; ред. кол.: О. Б. Петренко, Н. М. Гринькова, Т. С. Ціпан та ін.. Рівне, 2017. Вип. 4. С. 40–47.
  8. Петренко О. Б., Пелех Ю.В., Пелех Л.Р. Інноваційне управління вищими навчальними закладами: теоретичний аналіз проблеми. Інноватика у вихованні. Збірник наукових праць. упор. О. Б. Петренко; ред. кол. : О. Б. Петренко, Н. М. Гринькова, Т. С. Ціпан та ін.. Рівне, 2017. Вип. 5. С. 31–41.
  9. Петренко О. Б. Проблема самореалізації особистості у концепції М. М. Рубінштейна. Психологія: реальність і перспективи: зб. наук. пр. упоряд. Р.В. Павелків ; ред.кол.: Р.В. Павелків, В.І. Безлюдна, Н.В. Корчакова. Рівне: РДГУ, 2017. Вип. 8. С. 215–220.
  10. Петренко О. Б. Психоаналітична педагогіка: інновація ХХІ ст. чи історико-педагогічна реконструкція досвіду першої третини ХХ ст. Інноватика у вихованні. Збірник наукових праць. упор. О. Б. Петренко; ред. кол.: О. Б. Петренко, Н. М. Гринькова, Т. С. Ціпан та ін.. Рівне, 2017. Вип. 6. С. 53–63.
  11. Петренко О. Б. Рівненський державний гуманітарний університет як суб’єкт педагогічної освіти регіону. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2017. Вип. 32. С. 84–92.
  12. Петренко О.Б. Проблеми педагогічної психології і педагогіки у творчій спадщині В. М. Бєхтєрєва. Психологія: реальність і перспективи: зб. наук. пр. упоряд. Р.В. Павелків ; ред.кол.: Р.В. Павелків, В.І. Безлюдна, Н.В. Корчакова. Рівне: РДГУ, 2017. Вип. 9. С. 105–111.
  13. Петренко О. Б. Дефініція і сутнісне наповнення поняття «освітнє середовище» у контексті сучасної освітньої парадигми. Інноватика у вихованні. Збірник наукових праць. упор. О. Б. Петренко; ред. кол. : О. Б. Петренко, Т. С. Ціпан, Н. М. Гринькова та ін.. Рівне, 2018. Вип. 7. С. 6–17.
  14. Петренко О.Б. Оповідання Василя Сухомлинського у «Філософії для дітей» М. Ліпмана. Вісник Житомирського державного університету. 2017. Вип. 5(91). С.83–90. Copernicus
  15. Петренко О.Б. Педагогічний коучинг у діяльності учителя у контексті реалізації Концепції «Нова українська школа». Нова педагогічна думка. № 1 (93). С.62–67 Copernicus
  16. Петренко О.Б. Ганна Іванівна Сухомлинська – педагог, популяризатор доробку Василя Сухомлинського. Наукові записки / Ред. Кол.: В.Ф.Черкасов, В.В.Радул, Н.С.Савченко та ін. Кропивницький: «КОД», 2018. Вип. 171. С.117–123. Copernicus
  17. Петренко О.Б. Трансформація ідеї материнської педагогіки: від Я. А. Коменського до В. О. Сухомлинського. Інноватика у вихованні. Збірник наукових праць. /упор. О. Б. Петренко; ред. кол.: О. Б. Петренко, Т. С. Ціпан, Н. М. Гринькова та ін. Рівне, 2018. Вип. 8. С. 62–82. Copernicus
  18. Петренко О.Б., Пустовіт Г.П. Історико-педагогічний вимір розвитку екологічної освіти учнів у закладах позашкільної освіти. Нова педагогічна думка. № 1. С. 136–145. Copernicus
  19. Петренко О.Б. Роль теорії домінанти О. Ухтомського (1875–1942) у розвитку комплексної науки про людину. Інноватика у вихованні. Збірник наукових праць. упор. О. Б. Петренко; ред. кол. : О. Б. Петренко, Т. С. Ціпан, Н. М. Гринькова та ін. Рівне, 2019. Вип. 9. С. 6–16. Copernicus
  20. Петренко О.Б. Методологічні основи реконструкції педагогічної системи Василя Сухомлинського в освітньому просторі Нової української школи. Інноватика у вихованні. Збірник наукових праць. упор. О. Б. Петренко; ред. кол.: О. Б. Петренко, Р. Л. Сойчук, Т. С. Ціпан та ін. Рівне, 2019. Вип. 10. С. 40–49. Copernicus
  21. Петренко О.Б. Активні й інтерактивні методи полікультурного виховання учнів різних вікових груп. Інноватика у вихованні. Збірник наукових праць. упоряд. О. Б. Петренко ; ред. кол. : Н. М. Коляда, Н. Б. Грицай, Т. С. Ціпан та ін. Рівне : РДГУ, 2020. Вип. 11 Том 1. С.17-24. Copernicus
  22. Петренко О. Б., Баліка Л. М., Бричок С. Б. Навчальна діяльність Інституту дитячого читання про розробку педагогічних ідей про дитячу літературу і дитячих письменників (1920-1930 рр.). Гірська школа українських Карпат. 2020. № 22. С.67-72.
  23. Петренко О. Б. Питання сімейного виховання в контексті філософсько-педагогічної спадщини Німеччини (середина ХVІІІ –початок ХХІ століття). Інноватика у вихованні. Рівне : РДГУ, 2020. Вип. 12. С.27-40. Copernicus
  24. Петренко О. Б., Баліка Л. М., Бричок С. Б. Аспірантура в Україні як основна форма підготовки наукових кадрів: рефлексія тривалістю у століття. Інноватика у вихованні. 2021. № 13. Т.2. С. 16–34. Copernicus

Проблематика наукової школи. Історія вітчизняної і зарубіжної педагогіки, гендерна педагогіка, історія гендерної освіти й виховання, порівняльна педагогіка, проблеми формування морального розвитку особистості, видатні українські та зарубіжні педагоги.

Особливе місце у творчості науковця займають роботи з вивчення спадщини видатного українського педагога Василя Олександровича Сухомлинського.

Різновекторність наукового пошуку об’єднує одна наскрізна ідея – розвиток сучасної української освіти і педагогіки.

Кандидатські дисертації, виконані та захищені під керівництвом О. Б. Петренко:

  1. Зубілевич М. І. «Гендерне виховання дівчат-підлітків у Великій Британії» 13.00.05 – соціальна педагогіка – Київ, 2007.
  2. Шагай Н. М. «Педагогічні умови морального виховання учнів початкових класів у позашкільних навчально-виховних закладах» 13.00.07 – теорія та методика виховання – Херсон, 2007.
  3. Гудовсек О. А. «Становлення і розвиток естетичного виховання учнів у позашкільних закладах України (1954-1991 рр.)» 13.00.01. – загальна педагогіка та історія педагогіки – Рівне, 2011.
  4. Генсіцька-Антонюк Н. О. «Відображення гендерних особливостей особистості у підручниках з математичних дисциплін для 1-9 класів (кінець ХХ – початок ХХІ ст.)» 13.00.01. – загальна педагогіка та історія педагогіки – Умань, 2014.
  5. Стельмашук Ж. Г. «Проблема виховання дисциплінованості учнів у вітчизняній школі в умовах роздільного навчання (1943-1954 рр.)» 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки – Рівне, 2015.
  6. Шевченко О. В. «Формування комунікативної компетентності студентів гуманітарних спеціальностей у процесі вивчення філологічних дисциплін» 13.00.04 – теорія та методика професійної освіти – Рівне, 2016.
  7. Баліка Л. М. «Розвиток інтересу до читання в учнів у процесі діяльності шкільних бібліотек в Україні (1962–1991 рр.)» 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки – Рівне, 2017.
  8. Шпичак І. П. «Проблеми виховання дітей у творчій спадщині В. Ф. Шмідт (1889–1937 рр.)» 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки – Рівне, 2017.
  9. Федорук О. М. «Формування фахової компетентності майбутніх документознавців в галузі електронного документообігу у професійній підготовці» 011 – Освітні, педагогічні науки – Рівне, 2020.

Наукова школа
“Механіка деформівного твердого тіла”

Науковий керівник  Сяський Андрій Олексійович, доктор технічних наук, професор кафедри загальнотехнічних дисциплін, технологій та цивільної безпеки Рівненського державного гуманітарного університету.

Фахова освіта – Львівський державний університет (1969 р.), спеціальність “Механіка”.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата фізико-математичних наук “Концентрация напряжений в оболочках с конечною жесткостью на сдвиг” за спеціальністю 01.023 – теорія пружності і пластичності (1972 р.).

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук “Контактное взаимодействие анизотропных оболочек и пластин с тонкими упругими ребрами” за спеціальністю 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла (1991 р.).

А. О. Сяський – автор понад 100 наукових праць: монографії, навчальні посібники, статті, матеріали і тези конференцій. Основні з них:

  1. Распределение напряжений около кругового отверстия в ортотропной сферической оболочке с конечной жесткостью на сдвиг / А. А. Сяський, Е. И. Лунь // Механика полимеров. – 1973. – №5. – С.879–883.
  2. Распределение напряжений возле отверстий в податливых на сдвиг анизотропных оболочках : монография / А. А. Сяський, Б. Л. Пелех. – К.: Наук. думка, 1975. – 200 с.
  3. Граничные условия для оболочки с отверстием, край которого подкреплен тонким упругим стержнем / А. А. Сяський, Е. И. Лунь // Прикладная механика. – 1975. – т.14. – №3. – С.25–32.
  4. К вопросу о частичном подкреплении кругового отверстия в сферической оболочке / А. А. Сяський // Прикладная механика. – 1978. – т.14. – №10. – С.126–129.
  5. Расчет сварных ортотропных сферических оболочек с ребрами жесткости / А. А. Сяський // Прикладная механика. – 1985. – т.21. – №1. – С.66-73.
  6. Упругое равновесие пластинки с частично подкрепленным отверстием / А. А. Сяський // Прикладная математика и механика. – 1986. – т.50. – №2. – С.247–254.
  7. Теоретичні основи уточненого розрахунку шліцьових з’єднань / А. О. Сяський, С. М. Комбель // Машинознавство. – 2003. – № 4(70). – С. 27– 33.
  8. Передача сил до криволінійного отвору нескінченної пластинки стрижнями змінної жорсткості / А. О. Сяський, Ю. В. Батишкіна // Машинознавство. – 2004. – № 6(84). – С. 21–26.
  9. Математичне моделювання плоских контактних задач : навч. посіб. / А. О. Сяський. – Рівне: РДГУ, 2007. – 95 с.
  10. Механіка суцільного середовища : навч. посіб. / А. О. Сяський, С. М. Бабич. – Рівне: РДГУ, 2007. – 151 с.
  11. Пружна рівновага пластинки з криволінійним контуром, частково підсиленим системою трьох несиметричних ребер / А. О. Сяський, Н. В. Шевцова // Вісник Тернопільського державного технічного університету. – 2008. – Т. 13, № 1. – С. 13–19. 
  12. Технічна механіка (кінематика) : навч. посіб. / А. О. Сяський, М. В. Семенюк. – Рівне: РВВ РДГУ, 2009. – 100 с.
  13. Мішана контактна задача для пластинки з криволінійним отвором і системи штампів з кутовими точками / А. О. Сяський, О. Я. Трохимчук // Вісник НТУУ “КПІ”. Серія “Машинобудування” – Київ: НТУУ “КПІ”, 2010. – №58. – C.36 – 41.
  14. Про передачу моментного навантаження до пластинки з криволінійним отвором пружним ребром / А. О. Сяський, В. В. Кот, К. П. Музичук // Вісник Дніпропетровського університету. – 2011. – Т.19. – №5 (Серія: Механіка. – Вип. 15, Т.2) – С.234–239.
  15. Мішана контактна задача для ізотропної пластинки з криволінійним отвором і жорсткого диска / А. О. Сяський, Н. В. Шинкарчук // Вісник Тернопільського національного технічного університету. – Тернопіль, 2011. – Т.16. – № 1. – С. 16–21.
  16. Технічна механіка (статика, кінематика) : навч. посіб. / А. О. Сяський, М. В. Семенюк. – Рівне: РВВ РДГУ, 2012. – 208 с.
  17. Згин зварної пластинчастої конструкції за контакту берегів колового міжфазного розрізу / А. О. Сяський, В. В. Кот, К. П. Музичук // Вісник Тернопільського національного технічного університету. – Тернопіль, 2013. – №1 (69). – С. 20–30.

Проблематика наукової школи. Мішані контактні задачі для масивних і тонкостінних циліндричних тіл з гладкими та ребристими поверхнями. Часткове підсилення контурів криволінійних отворів в ізотропних та анізотропних пластинках тонкими пружними ребрами змінної жорсткості. Розробка інженерних методик розрахунку напружено-деформованого стану кусково-однорідних пластин з криволінійними міжфазними розрізами, береги яких контактують за дії згинальних навантажень.

Кандидатські дисертації, виконані та захищені під керівництвом А. О. Сяського:

  1. Комбель С. М. Контактні задачі трибомеханіки для циліндричних тіл в передачах обертального руху : автореф. дис. … канд. техн. наук: 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла / С. М. Комбель;  Луцьк. держ. техн. ун-т. – Луцьк, 2004.
  2. Батишкіна Ю. В. Контактна взаємодія пластин з криволінійними отворами і розімкнених підсилювальних елементів змінної жорсткості : автореф. дис. … канд. техн. наук: 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла / Ю. В. Батишкіна; Луцьк. держ. техн. ун-т. – Луцьк, 2005.
  3.  Шевцова Н. В. Контактна взаємодія пластин з криволінійними контурами і розімкнених пружних ребер при їх несиметричному сполученні : автореф. дис. … канд. техн. наук: 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла / Н. В. Шевцова; Луцьк. нац. техн. ун-т. – Луцьк, 2009.
  4. Трохимчук О. Я. Розрахунок масивних і тонкостінних циліндричних тіл при їх контакті з жорсткими штампами : автореф. дис. … канд. техн. наук: 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла / О. Я. Трохимчук; Луцьк. нац. техн. ун-т. – Луцьк, 2010.
  5. Шинкарчук Н. В. Розрахунок кусково-однорідних пластинчастих елементів конструкцій за контакту берегів криволінійних міжфазних розрізів : автореф. дис. … канд. техн. наук: 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла / Н. В. Шинкарчук ; Луцьк. нац. техн. ун-т. – Луцьк,  2013.
  6. Кот ВВ. Розрахунок складених пластин з міжфазними розімкненими ребрами жорсткості за дії згинальних навантажень : автореф. дис. … канд. техн. наук: 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла / В. В. Кот ; Луцьк. нац. техн. ун-т. – Луцьк,  2013.
  7. Музичук К. П. Розрахунок пластинчастих елементів конструкцій з міжфазними дуговими розрізами, береги яких контактують при згині : автореф. дис. … канд. техн. наук: 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла / К. П. Музичук ; Луцьк. нац. техн. ун-т. – Луцьк,  2013.

Наукове консультування

Демчик С. П. Контактна взаємодія плоских областей з криволінійними границями : автореф. дис. … канд. фіз.-мат. наук: 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла / С. П. Демчик; Ін-т прикл. пробл. мех. і матем. НАН України. – Львів, 1994.

Керівництво держбюджетними темами

  1. Математичне моделювання нелінійних збурень еко-енерго систем  (№держ. реєстр. 0100U004897). Термін виконання 2000 – 2002 рр.
  2. Дослідження контактної взаємодії циліндричних тіл з гладкими і ребристими поверхнями  (№держ. реєстр. 0102U005281). Термін виконання 2003 – 2005 рр.
  3. Математичне моделювання та дослідження контактної взаємодії масивних та тонкостінних циліндричних структур (№держ. реєстр. 0105U008955). Термін виконання 2006 – 2008 рр.
  4. Розробка методів оптимізації напруженого стану пластинок з отворами, які взаємодіють з жорсткими штампами і пружними ребрами (№держ. реєстр. 0212U002009). Термін виконання 2009 – 20011 рр.

Наукова школа
“Проблеми психолінгвістики та міжкультурної комунікації”

Науковий керівник – Михальчук Наталія Олександрівна, доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри теорії і практики англійської мови та прикладної лінгвістики Рівненського державного гуманітарного університету.

Фахова освіта – Рівненський державний педагогічний інститут імені Д. З. Мануїльського (1995 р.), спеціальності “Російська мова та література, англійська мова”, “Російська мова та література, психологія”.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук “Психологічні умови ефективності дискусії як форми навчальної роботи (на матеріалі курсу “Світова література”) за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (2001 р.).

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук “Психологія читання літературних творів старшокласниками” за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія (2013 р.).

Н. О. Михальчук – автор понад 224 наукових праць: статті у фахових виданнях, монографії, підручники та навчальні посібники з грифом МОН України. Основні з них:

  1. Розуміння літературних творів старшокласниками (психологічний аспект) : монографія / Н.О. Михальчук. – К. : ТОВ “Принт Хауз”, 2009. – 544 с.
  2. Психологія читання та розуміння літературних творів старшокласниками : монографія / Н.О. Михальчук. – К. : ТОВ “Принт Хауз”, 2012. – 368 с.
  3. Навчальні дискусії : навч. посіб. для студ. вузів  / Н.О. Михальчук. – Рівне : РДГУ, 2004. – 124 с.
  4. Основи психології педагогічного спілкування : навч. посіб. для студ. вузів / Н.О. Михальчук, В.І. Носков, О.В. Носкова ; за ред. В. І. Носкова. – Донецьк : ДІУ, 2004. – 141 с.
  5. Гендерная психология : учеб.-метод. пособ. для студ. вузов / Г.В. Ложкин, В.И. Носков, А.В. Кальянов, Н.А. Михальчук ; под ред. В.И. Носкова, Г.В. Ложкина. – Донецк : ДИУ, 2004. – 144 с.
  6. Психологія інтелекту : метод. посіб. для студ. вузів / Н. О. Михальчук, Е. З. Івашкевич. – Рівне : РДГУ, Міжнародний університет “РЕГІ” імені акад. Степана Дем’янчука, 2004. – 52 с.
  7. Розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності школярів засобами світової літератури : метод. посіб. для студ. вузів / Н. О. Михальчук, Е. З. Івашкевич. – Рівне : РДГУ, Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені акад. Степана Дем’янчука, 2005. – 56 с.
  8. Профессиональная ориентация как детерминанта карьеры личности. Школа профессионального самоопределения : учеб.-метод. пособ. / В.И. Носков, А.В. Кальянов, О.В. Фросинина, Р.В. Данилин, Г. В. Ложкин, Н. А. Михальчук, О. В. Носкова ; под ред. В. И. Носкова. – Донецк : НОРД-ПРЕСС, 2006. – 172 с.
  9. Основи психологічної реабілітації : навч. посіб. – Рівне : РДГУ, Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені акад. Степана Дем’янчука, РДГУ, 2006. – 192 с.
  10. Розвиток інтелектуальних можливостей школярів засобами літератури : навч.-метод. посіб. для студ. вузів фіз. вих. і спорту / Н. О. Михальчук, Е. З. Івашкевич, Р. З. Поташнюк. – Рівне : ТОВ “Принт Хауз”, 2010. – 192 с.

Проблематика наукової школи. Психолінгвістика, когнітивна психологія.

Вектори пошуку: ознайомлення через мову з культурою країни, її традиціями, історією та сучасністю; формування комунікативних вмінь та навичок учнів та студентів, необхідних для здійснення міжкультурних діалогів; вивчення проблем особистісної підструктури індивідуального досвіду, які є сукупністю стійких оцінок на основі системи інтерпретацій, що склалася.

Кандидатські дисертації, виконані та захищені під керівництвом Н. О. Михальчук:

  1. Орлова С. І. Психологічні особливості розвитку сприймання підлітками поетичної форми : автореф. дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / С. І. Орлова ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – К., 2005.
  2. Терновик Н. А. Психологічні умови розвитку підлітка як суб’єкта пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу “Світова література”) : автореф. дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Н. А. Терновик ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – К., 2006.
  3. Мамчур І. А. Формування комунікативного потенціалу майбутнього вчителя іноземної мови засобами культурологічно орієнтованого навчання : автореф. дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / І. А. Мамчур ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – К., 2007.
  4. Хупавцева Н. О. Психологічний потенціал евристичної бесіди як форми навчальної роботи : автореф. дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Н. О. Хупавцева ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – К., 2007.
  5. Бігунова С. А. Психологічний потенціал культурологічно орієнтованого навчання старшокласників іноземної мови : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / С. А. Бігунова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. – К., 2008.
  6. Веремчук А. М. Розвиток професійної рефлексії майбутнього вчителя іноземної мови : автореф. дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / А. М. Веремчук ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України. – К., 2009.
  7. Ангєліс К. О. Розвиток особистісної рефлексії у пізнавальній активності підлітків  : автореф. дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / К. О. Ангєліс ; Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – К., 2010.
  8. Верьовкіна О. Є. Психологічні чинники формування мисленнєвої культури підлітків : автореф. дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / О. Є. Верьовкіна ; Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – К., 2010.
  9. Долга Т. О. Психологічні передумови вдосконалення усної перекладацької діяльності студентів-філологів : автореф. дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Т. О. Долга; Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – К., 2011.
  10. Чала Ю. М. Особливості набуття професійно значущого досвіду майбутніми психологами : автореф. дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Ю. М. Чала ; Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – К., 2012.
  11. Мазяр В. М. Психологічні чинники розвитку мислення підлітків у діалогічній взаємодії : автореф. дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / В. М. Мазяр ; Національний університет “Острозька академія”. – Острог, 2013.
  12. Рикун А. А. Особливості становлення стилю професійного спілкування майбутніх психологів : автореф. дис. … канд. психол. наук :  19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / А. А. Рикун ; Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України. – Київ, 2014.

 

Back to top